FANDOM

Template:Era Template:Pojedynek Pojedynek na Kamino był walką stoczoną w 22 BBY, pomiędzy mistrzem Jedi Obi-Wanem Kenobim, a łowcą nagród Jango Fettem i jego „synem”, Bobą. Zakończył się ucieczką Fettów.

Historia

Przyczyny

Działając na zlecenie hrabiego Dooku, Jango Fett w 22 BBY miał zabić senator Padmé Naberrie. Sam nie zajął się zleceniem i zatrudnił inną łowczynię nagród Zam Wessel. Gdy senator pojawiła się na Coruscant, Zam od razu próbowała ją zabić: najpierw, kiedy wybuchł statek Amidali, lecz zginęła jedynie służka ją udająca, Cordé; drugi raz w nocy, gdy wysłała droida z kauhunami, które miały ją zabić, lecz dzięki czujności robota R2, uratowali nią dwaj Jedi: Obi-Wan Kenobi i Anakin Skywalker. Obi-Wan, widząc droida, wyskoczył z okna i złapał się go. Droid ten próbował się go pozbyć, lecz nieskutecznie. W tym czasie do pościgu dołączył Anakin. Droid leciał długo, aż Zam zobaczyła wiszącego na nim Obi-Wana, więc zestrzeliła maszynę. Następnie Jedi ścigali Wessel, aż do pewnego „klubu”. W końcu ją odnaleźli, lecz musieli wyjść z nią. Zaczęli ją wypytywać o zleceniodawcę, a gdy zmienokształtna wypowiedziała słowa „To był łowca nagród, zwany…” została zastrzelona. Kenobi wyjął strzałkę i odeszli. Następnego dnia Kenobi poszedł do baru Dextera, w którym dowiedział się o pochodzeniu strzały. Po pewnym czasie poszukiwań, Obi-Wan odnalazł planetę, na której odnalazł łowcę nagród – Jango Fetta. Chwilę po spotkaniu z Kenobim, Jango zaczął ucieczkę.

Źródła

Kamino

de:Mission von Kamino en:Duel on Kamino es:Duelo en Kamino